Flam- tam kde vlak šplhá do nebe

28. dubna 2008 v 0:15
Být v Norsku a nevyužít tří týdnů slunečného počasí v kuse, to by byl hřích, a tak jsme se v neděli ráno vydali na výlet. Ráno bylo kruté, odjezd vlaku do Mirdalu byl ještě před osmou, a tak se hlavně mně a Nice celkem krušně vstávalo, protože v sobotu se přeci jen před půlnocí moc často spát nechodí. Aspoň, že Zdenek byl po ránu plný elánu:) Vláček nás po dvou hodinách dovezl do Mirdalu, kde končí normální železnice a přestoupili jsme na slavnou Flamsbahne- tahle trať vede z Mirdalu do Flamu, nebo chcete-li opačně a během dvaceti kilometrů se vlak vyškrábe z Flamu, který je přímo u moře- ve fjordu, až do Mirdalu, který leží výš jak 800m nad mořem. Takže jsme ze zasněžených hor hodinku klesali po trati plné úžasných výhledů a mnoha tunelů až do údolí, kde bylo úplné jaro. To, že se jedná hlavně o turistickou atrakci dokazovalo nejen to, že byl plný vagon Japonců, ale například i to, že jsme na trase měli třeba taky "fotozastávku"- šup na tři minuty ven - vyfotit vodopád a zpátky do vlaku:) ale i tak to stálo za to. Ve Flamu většinou turisti jen přeběhnou na loď, ale my jsme si udělali vlastní program a vydali se do údolí podél řeky prohlídnout si vesničku. To místo je nádherné klidné, lidé usměvaví, dokonce nám místní starousedlík přiběhl s úsměvem odemknout starý dřevený kostelík. Pak jsme se vyškrábali na jeden z kopců, spálili si obličeje, vymáchali nohy v příšerně studené řece a večerním autobusem se vrátili zpět do Bergenu, zase parádní výlet!
fotečky zde: fotky z výletu

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.